تغذیه ورزشی ویژه کاهش وزن و کات:

برای داشتن تناسب اندام (کاهش و افزایش وزن) 70٪ برنامه غذایی و 30٪ ورزش (فعالیت بدنی تخصصی) به شما کمک می کند. افرادی که با روش های مختلف (غلط و غیر اصولی) کاهش وزن سریع و ضربتی تجربه می کنند باید بدانند که بافت عضله و آب زیادی از دست می دهند و سریع تر از آنچه فکر کنند به وزن و سایز اولیه بازگشت دارند همراه با بیماری. پس برای هر چیزی اصول، علم و قاعده ای وجود دارد که رژیم غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. سن در روند عضله سازی نقش بسزایی دارد از سن 30سالگی به بعد در روند عضله سازی اختلال ایجاد می شود توانایی و عملکرد بدن در سن زیر 30 سال تکرار نشدنی است. به زبان ساده می توان گفت کاری که زیر 30 سالگی می تونی انجام بدی بعد از اون دیگه نمی تونی انجام بدی. (اعم از رژیم و تغذیه و ورزش و فعالیت بدنی)؛ البته ضرب المثلی هم هست که می گه ماهی را هر موقع از آب بگیری تازس.

در رژیم غذایی برای مبتدی‌ها: چربی سوزی از دست دادن چربی‌های مازاد/ با محاسبه BMI؛ 

حرفه ای‌ها: کات کردن و رسیدن به توده عضلانی خالص/ LBM نسبت دور کمر به پایین تنه (بانوان ) و نسبت قد به دور کمر (آقایون) باور غلط: 

نه چربی تبدیل به عضله میشه و نه عضله تبدیل به چربی میشه هر دو سر جای خود برقرارند، با از بین رفتن چربی ها عضلات نمایان می شوند و بهترین زمان برای فرم دادن به عضلات است. انباشته شدن سلولیت در پایین تنه بخصوص بانوان بدلیل چربی فراوان باعث عدم خون رسانی درست و کامل در بدن می شود. 

راه حل: در مرحله اول از طریق رژیم غذایی اصولی و در کنار آن تمرینات ورزشی تخصصی ایجاد شوک در بدن کرد. و در مراحل و شوک های بعدی با افزایش شدت تمرین و تغییراتی که در سبک تمرینی ایجاد می شود همچنین با تغییر در برنامه و رژیم غذایی اصولی ادامه داد که اگر اصول رعایت نشود بازگشت سریعی دارد و شخص از روز اول خود چاق تر می شود. 

مهم تر از هرچیزی که به عنوان نکته از آن استفاده می شود: تکرار و ادامه دادن است که نتیجه حاصل می شود، معمولا از یک تا سه دوره رعایت می کنند و بعد از آن به هر دلیلی رها می کنند و مربی و متخصص تغذیه را زیر سؤال می برند. اگر بدانید که با رها کردن کار را برای خود سخت تر از قبل می کنید با چنگ و دندان در دوره می مانید و ازش لذت می برید.

نقش صبحانه در سیستم بدن: هر آنچه را صبح شروع کنی بدن تا شب روی همان سواره، اگر با کربوهیدرات شروع کردی تا آخر شب روی کربوهیدرات سواری پس بهتره صبحت را با پروتئین شروع کنی که باعث: سیری، سوخت و ساز بیشتر، چربی سوزی بیشتر، عضله سازی بیشتر، گوارش بهتر و … می شود.

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *